tisdag 2 maj 2017

Fullspäckad vecka.

En liten längre ledighet med valborg och första maj är över och det var dags att jobba igen. Idag var det i alla fall mycket varmare och inte liiika blåsigt som de varit de senaste veckorna.

I lördags kväll efter en liten utflykt med Hasse tog jag bussen till moster på Hasslö. Så galet fint hon har det o med denna utsikt!!

Söndagen spelade vi golf med mamma o Gunnar o på kvällen var vi hos Ninni o Pelle på Saltö.

I går åt vi frukost i det gröna och vi hämtade även Emil i Nättraby där han hade firat Valborg.

Denna vecka är en fullspäckad vecka och såna veckor måste jag hela tiden ligga steget före. Jag har Emil hos mig och då är det detta med luncher till honom de dagar han är på jobbet. Så igår lagade vi lax till middag så kan han ha det med sig på onsdag.

I dag hade vi kvällsplanering så då handlade jag kvällens middag på min lunch. Lagade mat och hjälpte Maja bli klar med sina klädbeställningar inför mösspåtagning o student. Hon var tvungen att ha det klart nu i veckan för på lördag åker hon till Kreta:) Tog en stund då hon velade och när hon äntligen bestämde sig var det slut i hennes storlek så då fick hon börja om igen:)
Skulle också handla för två dagar framåt samt förbereda tacos som Emil kan äta innan träningen i morgon.  Nu är det också gjort i alla fall.

Malin kommer hem och kollar lite bilder jag tagit på hennes dotter inför en tävling hon ska vara med i morgon efter mitt jobb. Även om jag inte har företag längre är det roligt att hjälpa till och i stället för att ta betalt i pengar kan vi byta tjänster med varandra:)

På torsdag ska jag på en liten surprisedate med en vän men eftersom hon inte vet nåt än kan jag inte skriva mer om det men det ska bli kul:) Innan dess kommer mamma mellan jobb och ett möte hon ska på.....

Har i alla fall haft en skön dag på jobbet fastän det blev intensivt ikväll.
Vi har letat vårtecken på fm i skogen och det var riktigt härligt där idag!!

Idag har jag även bokat hotell på Bornholm. Jag var där en del som barn o nån gång under skoltiden o Hasse seglade mycket dit för länge sen o han har pratat om att vi måste åka dit så i år blir det äntligen av. Vi får inte med oss några ungdomar förstås så då får golfklubborna plats instället:)