onsdag 26 april 2017

Påsken

Nu har det gått ett gäng veckor sen sist. Vi har haft påsk. Påsklovet jobbade ju jag men en av kvällarna bowlade vi- jag maja Jesper och Emil. Jag förlorade. Vi hade även Emilio hos oss en natt men det var mest Emil som hade hand om honom då det var honom Emilio helst ville träffa. Favvokusinen! En förebild såklart.



På jobbet var påsklovet en trevlig happening. Tullskolan har en blogg och jag har börjat skriva lite på den under fliken "aktuellt". www.tullskolan.blogspot.se. Gå gärna in och kolla in vad vi hittar på.

Maja fyllde år på långfredagen så då firade vi henne här hemma med frukost och sen åkte vi till Listerby och fortsatte fira henne hos mamma och Gunnar.



På kvällen hade hon fest här hemma med sina vänner. Hon o Jesper är så söta ihop!


Jag var hos Hasse den kvällen. På lördagen var vi på Saltö och åt påskbuffé hos Ninni och Pelle och det var jättetrevligt och vi fick även besök av Hasses kusin Ola och hans familj:)

Passade på att köpa två cyklar på blocket påskhelgen också så nu har vi var sin om vi ska på cykelutflykt i sommar. Jag har numera två att välja på, en sportig med 27 växlar och en damcykel utan en enda växel.

Helgen efter påsk skulle Maja hänga med Jeppe och Annie var iväg så då hämtade vi faktiskt hem varsin pizza från Mont Matre - Hasse och jag.



Det händer inte ofta men gott var det.
Dagen efter spelade vi påskgolf i efterhand då det var finare väder än påskafton. Vi var 8 pers från Hasses familj som spelade poängboogie på ett naturskönt Almö. Blåsigt som vanligt! Jag spelade hyfsat och de andra ururselt vilket gjorde att jag kom tvåa:)




Catta var hemma hos mig på skärtorsdagen och drack vin och firade in påsken:) Väldigt mysigt. Jag har även träffat Pia och vi gick en lååångrunda på underbara Saltö, Dragsö och Långö. Hon har flyttat till Långö så jag fick se hur hon bodde. Jag har även träffat Bea nu när hon kommit hem från sin semester:) Härligt med vänner <3 p="">

Ha det gott!
Tessan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar