torsdag 8 juni 2017

Maj mĂ„nad🌾

De hĂ€nder mycket pĂ„ en och en halv mĂ„nad och Ă€nnu mer om mĂ„naden heter Maj. Den 6 maj Ă„kte Maja och hennes bĂ€sta vĂ€nner till Kreta. 
 

De kom hem lagom till mösspÄtagningen. Det Àr en dag fylld med sÄ mycket glÀdje och förvÀntan och det Àr en fröjd att se och höra alla glada "sÄnger" och visselpipor. Detta Àr en bild frÄn BLT och Maja Àr i mitten:)

 

Kompisen Nora gick före:)

 

Den 15 maj var det dags för blodomloppet. Jag har trĂ€nat lite pĂ„ gymmix i vĂ„r men inte sprungit nĂ„t och Ă€ndĂ„ lyckade jag fĂ„ ihop 5 km pĂ„ 32 minuter! SĂ„ himla roligt. Sen satt vi och fikade tillsammans - vi var tio tjejer frĂ„n jobbet! 

 

Vi har tagit vara pÄ en del av vÄra fina kvÀllar bl a genom att cykla ut till Saltö, Stumholmen eller gÄ ner pÄ stakholmen.

 

Trots att jag inte har företaget kvar har jag fotat ett bröllop. Det gjorde jag för att det Ă€r ett par jag kĂ€nner. 
Det var en hÀrlig dag!
 
    

Jag har spelat mycket golf och nu var jag kommit pĂ„ det. Nu spelar jag verkligen pĂ„ mitt handikapp och jag har en fin bolltrĂ€ff mer ofta Ă€n sĂ€llan:) golfbanan ger en enorm naturupplevelse varje gĂ„ng. DĂ€r Ă€r sĂ„ vackert! 
 
 
PĂ„ jobbet Ă€r det ocksĂ„ vackert! Jag har fĂ„tt en ny tjĂ€nst pĂ„ samma skola som jag Ă€r pĂ„ men nu har jag fĂ„tt en ferietjĂ€nst vilket betyder att jag kommer att ha huvudansvar i F-klass till hösten och jag kommer ha lov tillsammans med barnen. 

 


Vi har haft cirkus pĂ„ skolan o sĂ„ hĂ€r fin var chefen nĂ€r hon invigde cirkusen. 

 

Vi har haft en kvĂ€ll i arbetslaget hos Anette pĂ„ sjuhalla dĂ„ vi Ă„t italiensk buffĂ© och drack gott vin. 
   

PĂ„ natten fick Emil en allergisk reaktion sĂ„ den tillbringade vi pĂ„ sjukhuset:( 

 
Vi har ocksÄ varit pÄ examensfest hos Emma som nu Àr fÀrdig sjuksköterska:) grattis till henne!!

 

Nu har jag bara sex arbetsdagar kvar till semestern☀️

Ha det gott! 

/Tessan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar