söndag 31 december 2017

Julhelgen 2017


Första året på länge som jag kände ett lugn inför julen, att jag hade allt under kontroll och jag kände mig nöjd med julhandeln.

Hasse var ledig alla tre dagarna och det gjorde ju allt mycket roligare också. han brukar alltid jobba något pass julhelgen.

På lördagen den 23 bjöd vi hem alla våra barn och även mamma och Gunnar. de var med en stund innan uppesittarkvällen började men barnen var med hela kvällen. Så mysigt. Vi hade lite skinkmacka och gröt samt massa gotte förståss. Dock blev det inte nån större vinst på Bingolotterna.




Julafton tog vi det lugnt på fm. Emil fick öppna sina julklappar och sen skulle de fira på Hasslö.
Vid två skulle vi vara på Saltö. Alla var samlade till kl tre:)


Efter den obligatoriska timmen var det dax för mat. jag är en av dem som gärna skippar Kalle för att förbereda maten. 



Galet mycket mat och galet mycket mat över när alla var mätta och nöjda!! 

Så småning kom den glade tomten:)  och alla barn och vuxna fick sina julklappar innan det var dax för Carlbertils Jul. 



Kvällen avslutades med ett roligt spel som hette 0-100. Vi var så många så vi fick spela på lag:) 


Juldagen samlades vi på em hemma hos Nute för en god vitamindrink. Den gick vi vår årliga julrunda med stopp. Vi hade ett stopp hos Johan på Rost och Vin innan vi fortsatte runt Långö för att avsluta på Saltö med lutfisk för de som gillar det och julmat för oss andra:) Maja var i år med Jespers familj och Emil var hos kusinerna på kalas. 



Vi vinkade på farmor på vägen!!

 På kvällen kom Emil och käkade lite och sen spelade vi samma spel som kvällen innan:)



Annandagen var Hasse och jag uppe i Alljungen några timmar på em och åt köttfärslåda med mamma, Gunnar, Marie m fam och hela Gunnars familj.

En härlig helg och nu fortsätter mitt jullov:)

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar