måndag 1 januari 2018

Mellandagar och Nyårsafton

Det är fantastiskt skönt med jullov! Det är dock inte lika skönt att inte vara 100% pigg. Jag har inte riktgt krafter till att göra det jag helst hade velat göra. Gå långa promenader för att känna mig lite lättare efter all mat och dryck. Vi skulle spelat lite golf men har inte orkat det heller.

Första dagen efter julhelgen gjorde jag alla måsten. Hasse jobbade heldagar alla dagarna. Jag storhandlade, besiktigade min lägenhet som jag äntligen kunde släppa i tankarna städade lite etc...



Andra dagen gick jag faktiskt ut på jobbet och möblerade vår avdelning tillsamman med Jenny. På em fortsatte jag med lite jobbrelaterade grejer hemma. Emil och Elina (Annies kompis) hjälpte till.


Jenny och jag var så krassliga sista dagarna så jag kände mig lite tvungen att få vissa saker gjorda. Maja kom hem och åt middag på em och på kvällen träffade jag Helena och vi var hemma hos henne. Jättemysigt.


På fredagen slappade jag hela fm. Kände mig inte alls pigg. Gjorde verkligen inte några knop alls men maja och Jesper kom på et besök och då masade jag mig upp och gjorde brunch. jag fick lite gotte av dem. Så söta.

På em följde Emil med mig (han övningskörde). Vi hämtade paket som var lite försenade efter jul, vi körde till almö och hämtade hem våra golfklubbor och vi lämnade ut lite saker till Nina som hon skulle få av mig.
Emil åkte till sin far efter att ha varit hos oss i två veckor! (var tar tiden vägen??) På kvällen när Hasse gått av sitt pass handlade vi och lagade en god middag.

Helgen blev också bara massa mys. kollade på Tv, löste korsord och melodikryss.


Så skönt att bara kunna vara hemma och inte ha ett enda måste. Lagade en god middag - fläskytterfilé med rotfrukter och sötsur löksås. Så gott!




I går på nyårsafton skulle Hasse spela innebandy så jag bestämde mig för att gå en runda. Det var ganska tungt eftersom jag inte varit i gång på veckor! Det blev 4,5 km och jag fick gå sakta - tyckte jag var yr och hann inbilla mig både det ena och det andra innan jag kom hem.

Sen var det chill hela em innan vi skulle vara hos Nute och Magnus kl 18. Magnus är en fena på att laga mat så det blev en Hummertoast till förrätt, oxfilé ,ed hasselbackspotatis och rödvinssås till middag och hemlagad nougatglass till efterrätt! Det var vi sex och Annie kom med sin kompis en stund på kvällen och spelade lite spel. Tiden gick fort och snart var det dax att vandra ner till skådespelet på Borgmästarekajen och fisktorget! Vi ska var lyckligt lottade och tacka kommunen för det årliga fyrverkeriet de bjuder oss på. Helt fantastiskt fint!!


Önskar er alla ett gott nytt år och 2018 inleder jag som alla andra år med att försöka äta lite nyttigare och röra på mig lite mer. Skriver väl kanske in mig på et gym också som tusentals andra svenskar gör just i januari:)

Ha det gott!

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar