fredag 29 december 2017

Flyttkarusell o julförberedelser.

Hela december har handlat om att packa, packa upp och städa. TYP. Jag flyttade ner mig till Hasse i början på december och sen lade jag en helg på att städa min lägenhet. Det tar tid och det känns som att man aldrig blev klar. Besiktningen var efter jul så nu har jag lämnat över den till en trevlig kille.

Vi har fått vår lägenhet jättemysig och alla fyra trivs jättebra med att bo ihop igen. Skönt för alla att ha sällskap hemma igen- inte så mycket ensamhet längre och skönt med mer pengar förståss - helt enkelt härligt att vara en riktig familj igen. Men åren i varsin lägenhet har inte varit förgäves. Den har gett många insikter som gör att det känns som ett friktionsfritt samboskap denna gång. Mer harmoniskt helt enkelt.



Emils rum


Maja flyttade till sin nya lägenhet i slutet på november och de har fått det så mysigt. Jesper Maja jag och Madde (Jespers mamma) var på Ikea och handlade allt de behövde innan de flyttade in.


På jobbet har vi haft en trevlig julfest där vårt arbetslag bjöd på luciatåg.


Vi har även haft en Nisse som bott i vårt klassrum som gett barnen en massa uppdrag i december.


På Nättrabyskolan är det niorna som har Luciatåget så i år  var det Annies tur att gå. Jag gavs möjlighet att åka ut och titta på det. Så fint! 



Sen den 16 december har jag varit mer eller mindre krasslig med halsont, hosta, förkylning. Jag var därmed endast åskådare när granen blev klädd:) 



Jag har inte hunnit vara så social innan jul pga flytt och förkylning men jag har träffat Bea och Annika och ingen av dessa har jag träffat i år så det var jätteroligt att bli lite uppdaterad:) Lille Liam fyllde fyra år den 12 december så honom var jag hos också. Fick dock ingen bild på honom- han gillar inte att fångas av kameran.

Ha det gott! Ska snart skriva om julen:)

/Tessan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar