fredag 20 oktober 2017

Harmonisk höst

Hela hösten har varit väldigt harmonisk och gått galet fort. Nu är det bara några dagar kvar tills det är vinter enligt almanackan sen får vi se om det blir nån i verkligheten. 

Älskar fortfarande mitt jobb och det känns som att det är måndag, fredag, helg hela tiden så fort upplever jag att veckorna går! 

I början av oktober tog jag en bild av denna fina onge som skulle åka till sin pappa. Vad jag inte visste då var att det var för näst sista gången. Att hon skulle flytta hemifrån så snart...

Denna bild tog jag innan vi skulle gå ut o käka när Hasse o jag var på weekend i Kalmar . Ett trevligt dygn men vi hamnade på ett hotell vi bott på tidigare som vi aldrig mer skulle bo på igen. Vet inte hur det gick till men sov lika illa denna gången som den första:)


Vi har tömt skogen på de sista kantarellerna också!

Och vi har spelat en hel del höstgolf:) skönt att komma ut särskilt de dagar det varit så härligt höstväder!


Jag har haft mig första höstlov vilket innebär två helt lediga dagar o en kompbar dag så jag var ledig från onsdag lunch. På tordagkbällen träffade jag Helena o Emma som också var lediga så vi körde en helkväll på fox! 

I slutet på oktober träffades hela familjen på pappas sida för att fira Emilio. Det är inte ofta alla våra barn är med samtidigt så det var lite extra mysigt. 

Emil har varit på halloweenfest och klädde ut sig till hippie:) 

Första helgen i november åkte Hanna o jag ner till Jennie över helgen. Det började med att vi körde fel till Malmö, men det blev utgång på kvällen, lite shopping på lördagen och en massa mys på kvällen innan vi körde (rätt väg) hem på söndagen:)

I skrivande stund så har Maja packat ner hela sitt rum och det var jobbigt i mammahjärtat. Nu ska hon bo hos Stefan i nästan två veckor innan hon och Jesper flyttar till en stor etta vid kungsplan. På söndag ska vi till Ikea (Maja, jag, Jesper och hans mamma)

Så fort hon hade flyttat ut gjorde jag om hennes rum till Emils - det blev så hemskt tomt. Nu blir det bara tills Emil åker till sin pappa i början på december sen packar vi ihop oss och flyttar ner till Hasse och Annie. Julia har ju också flyttat så det känns naturligt att vi flyttar ihop igen. Vi umgås ju ändå varje dag och vi vill inte lägga sammanlagt 17000 på hyra utan tänker ha roligare för de pengarna. Däremot har dessa åren som särbos varit otroligt nyttiga för oss båda och vi värdesätter sambolivet mycket högre nu. Annie o Emil tycker det ska bli roligt också men gladast är nog Annie som var varit väldigt ensam eftersom Hasse jobbar så mycket obekväma tider. 


Jag älskar mitt jobb och mina kollegor och bjuder därför på en bild från vår AW i fredags. Sååå rolig kväll!


I lördags var det kalas hos Moa och Magnus. Vi träffas inte alltför ofta så det var så trevligt. De bjöd på Hawaii - inspirerad snabbmat - poke- bowl. Väldigt spännande främmande nya kombinationer men väldigt gott! 


Ha det gott !

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar