torsdag 6 juli 2017

Lövis o midsommarafton

Vi inledde lövmarknaden med att spela golf. Väl hemma var det regn så jag valde att vänta med att gå upp på marknaden tills senare på em. Jag mötte Hasse och vi konstaterade att det var för varmt så hem och byta om igen och sen tillbaka. Vi  gick en sväng innan vi mötte upp Peter. Vi fick mamma, Gunnar och Johannes platser på Toro - helt perfekt. Peter och jag käkade pizza och de var supergoda.


Senare gick vi ner till Grevagården för att lyssna på musik i kvällssolen och det var massor med folk!
För många Karlskroniter är denna dagen större än midsommarafton:)

På midsommarafton cyklade vi för andra året i rad till kollan för att fira hos Ninni och Pelle.
Vi har alltid ett stopp på vägen där vi tar lite gott att dricka och en midsommarselfie.


Vi åt en enkel buffe och här kommer bilder på min favorit och Hasses favorit:) 


Hilmas röror som min moster gör. De är grymt goda!!


Vi hade Annie med oss på dagen men framåt kvällen åkte hon till sin pojkvän där hon skulle fira med några kompisar. På bilden ser man kollan i bakgrunden.


Utsikten från utedasset är inte heller fy skam:) 



På kvällen när vi skulle grilla kom regnet......


Så vi fick sitta inne, men då var vi bara sex personer kvar så det gick fint. Vi avslutade midsommarafton med en cykeltur på 6 km hem i ösregn....

  /Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar