torsdag 6 juli 2017

Skolavslutning och sommaravslutning med jobbet

Dagen efter studenten städade mamma och jag lokalen och hämtade hem all överbliven mat och dricka. Sen spelade vi golf på em. Glad att jag hade ännu en ledig dag för återhämtning. Tullskolan hade sin skolavslutning på kvällen men eftersom jag hade semester var jag inte med på den. det innebar att jag kunde vara med på Annies skolavslutning på fredagen innan jag skulle jobba. Det var första gången på 16 år som regnet öste ner så mycket så att det fick ställas in. Synd för det blev inte alls så mysigt som det brukar bli. Nu har hon bara ett år kvar och nästa gång är vi i gympasalen som niorna alltid traditionsenligt är.  Skolavslutningsbilden fick vi ta inomhus i år här tillsammans med bästa vännerna.


v 25  jobbade jag tre dagar. Två dagar där jag slet som en galning med att rensa på min våning där jag ska ha min klass till hösten. Nu vill jag ju gärna ha koll på vad jag egentligen har för material runt mig och hur miljön är utformad. Min kollega som jag ska jobba med börjar inte förrän i september så jag ska ha min grupp/klass själv med en vikarie i 13 dagar innan hon kommer. Men jag har ju Madde som har den andra gruppen så henne får jag göra all planering med. 

På onsdagen efter lunch hade vi Tullenmys. Vi åkte Axel ut till Anette på Sjuhalla och där låg vi på hennes brygga hela eftermiddagen och smuttade på champagne o vin. Det var ingen jättevärme så bad kunde vi glömma. 


Lisa höll ett Fuegopass i en del av trädgården och det var jätteroligt men jobbigt!!


Sen åt vi lite mat och drack lite mer vin innan det kom en buss och hämtade hem oss till stan vid halv sju. Vi som bor på Trossö (fyra tjejer) gick vidare till Toro tillsammans med chefen. En fantastisk avslutning på en omtumlande termin. 

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar