onsdag 5 april 2017

Mitt nya jobb

Först lite jobbsnack!

Näst sista dagen på mitt gamla jobb fick jag gå till skogen och då hade de kommit!

Dagen efter bjöd jag alla mina kollegor på gofika med kladdkaka, glass och hallon.



Nu har jag varit på mitt nya jobb i två hela veckor och jag har redan kommit in i många rutiner och kan namnet på alla barn. Härlig stämning, aldrig några större diskussioner om småsaker, mycket glädje och högt i tak gör att all personal verkar trivas. För min del innebär jobbet att jag kan cykla varje dag, att jag börjar senare varje morgon- det leder till att jag känner mig utvilad varje morgon och då gör det inget att jag jobbar längre varje dag.

Jag är mer bekväm med arbetssättet i förskoleklassen på Tullen. Det är mycket mer lek och vi bryter inte barnen för att t ex gå ut på rast utan de jobbar efter arbetsscheman samt har pass där det är fri lek.


De gör även mycket praktiskt som t ex planterar fröer mm. Arbetsschemat gör de i sin egen takt efter sin egen förmåga och på så sätt utmanas alla barn. En dag i veckan har de utedag med mig i halvklass och då jobbar vi med projekt våren. Ena gruppen är mer framåt än den andra så vi jobbar lite olika fast ändå med samma sak. Just nu studerar vi myran och det är väldigt spännande.



Vi ges även möjligheter att åka både till is-och simhall vilket är helt nytt för mig:)



Utemiljön är mycket mer varierad än jag först trodde. Trots att vi befinner oss på en byggnadsplats har vi en konstgräsplan med fotbollsmål, gympasalen i anslutning gör att vi kan ta ut lite saker därifrån. Vi har en stor klätterställning, gungor och ett berg med gott om plats för aktiviteter i natur.


På fritids har vi möjlighet att dela oss på två avdelningar och två dagar i veckan har vi gympasalen så vi är inte så många barn på samma yta vilket är skönt för både barn och vuxna. De barn som upplever skolan som jobbig blommar ut på fritids där ramarna är friare. Vi har möjlighet till många olika slags aktiviteter.


Jag har även uppdaterats i HLR och varit på 3F dag där jag fick återse mina fd kollegor och det var roligt och extra roligt var det att träffa Emma <3 p="">



Nu över till livet utanför jobbet;

Jag har fyllt år och blev på morgonen firad av Hasse och Annie med blommor, presentkort på Gina och ett par skor. Mamma fyller ju samma dag som mig och dagen efter är det Emils tur så på kvällen gick vi alla till Parken för att äta middag med familjen på mammas sida. En trevlig kväll.



På helgen åkte Hasse o jag på en weekend till Malmö för att bara vara. Vi hade tur med vädret. Solen sken och vi passade på att njuta av vimlet med en öl på lilla torg.


En god middag och sen orkar vi inte så mycket mer. Vila är aldrig fel:)



Annars händer inte så mycket. På helgerna blir det mycket golf, på vardagarna cyklar jag hem, lagar middag, tränar ibland, kollar på greys ibland, jobbar med dokumentation ibland. Greys närmar sig sitt slut så jag måste ha en plan på vad jag ska göra sen...börja på en ny serie? läsa en bok?

På tal om att läsa bok har jag planer på en ny fåtölj i mitt vardagsrum och det har jag haft sen nyår men snart kanske det händer....:)

Idag fyller Hasses mamma 83 så jag har varit på lita fika hos henne. Pigg som en lärka- så härligt!

Ha det gott!

/Tessan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar