tisdag 14 mars 2017

Släktträffat!

Hej hej! Jaha då var det nästan 5 veckor sen jag skrev! 5 veckor!!! Intressant att jag tänker blogga varje dag o så tar det 5 veckor?? Anledningen att jag bestämde mig för att blogga ikväll var två. Dels har jag fått en router som gör att jag fått wifi hela vägen till soffan och dels blev jag oplanerat ensam ikväll och hade ingen speciellt på agendan. Jag bloggar helst från datorn och nu kan jag göra det och samtidigt ha tv.n på:)

I skrivande stund har jag bara tre dagar kvar på mitt jobb och det känns just nu bara bra, men det kommer säkert kännas jättekonstigt på fredag när jag går därifrån. Gillar inte avsked.......
För 5 veckor sen träffade jag mitt nya arbetslag och tillsammans gjorde vi personlighetstester..mycket intressant att få lära känna sina kollegor redan innan vi börjar jobba ihop:) Jag har också besökt min nya klass två gånger och det är en annorlunda upplevelse mot vad man är van vid idag, men det känns som en utmaning och jag behöver utmaningar för att utvecklas och för att jag ska brinna för ett jobb.

Det känns som att jag typ bara varit hemma när jag inte varit på jobbet och att jag inte träffat nån men blickar jag tillbaka har jag faktiskt hunnit träffa en hel del:) Tina och jag var på bio och sen käkade vi lite hemma hos henne en fredag för 4 veckor sen och några dagar innan var Catta på spontanfika hos mig:)

Jag har firat min lilla moster som fyllt 40 och fick då träffa lilla Elvira som också hunnit fylla 9 år.


Jag har även hunnit träffa min familj på pappas sida en hel del. Först var det kalas för Nellie som fyllde 5  (och Hanna) i efterskott. De fyllde år på sin Thailandsresa.




Självklart fick lillebror en bulle med ett ljus:) 

Jag har också varit på Verkö och firat Jacob som fyllde 11 och Marie som fyller 40 nästa år:) 



Farfar har fyllt 84 så han har jag också varit hemma hos på kalas med pappa och Rita. En
mysig eftermiddag med smörgåstårta och öl och jag fick testa bussen från Trummenäs:) 

Emil och jag hade en helkväll i Östersjöhallen i början på mars då vi kollade på Takida och Stiftelsen. En härlig kväll och Emil var nog yngst av de flesta i publiken. Pappa o Rita jobbade i garderoben!




Den 7 mars knackade det på dörren hemma hos Hasse. Det skulle vara KHK på TV och han trodde det var jag som kom lite tidigare. När han öppnade stod Julia där efter mer än tre månader iväg närmre bestämt 14 veckor!!!

Så glada vi är för att hon är hemma. Hasse o jag har inte setts lika mycket sen dess för de har ju massor av tid att ta igen och hon har så mycket att berätta. Nu har han ju sällskap lite fler kvällar men på fredag ska vi ses:)

Helgen som gick blev en intensiv släktkick! Jag fick träffa alla 4 systrarna, alla 7 syskonbarnen, mamma, pappa med sina resp, farfar, farbror och kusin:) Tyvärr var Emil på läger i Växjö med alla ledarna från parkourgruppen.
På fredagkvällen var Maja o jag hos Annie och Hasse. Vi åt god mat och kollade på tv och sen sov vi över där. På lördagen hämtade Lina oss vid lunch och vi åkte ut till pappa för att grilla korv och sola oss. det var fantastiskt väder och alla var där. T o m Per och Alana från Seyshellerna. 





Maja åkte till Ella på em och jag var kvar till söndagen då Jennie skulle hem. Sov med Alana och det var underbart att få umgås med henne då det troligtvis dröjer flera år innan vi ses igen. Jag har bara
träffat henne två gånger tidigare på 11 år. 


Dagen efter åkte jag till Nute och Magnus för att fira att han fyllde år. Hasse jobbade hela helgen men Julia var med från vår familj.

Avslutade helgen med att äta middag i Listerby och då var även Emil hemkommen.

Idag har vi varit i Växjö Maja och jag för att prova den beställda balklänningen och få den uppsydd. Nu är den betald och skickas på posten när den är klar. Check på den. Maja och jag har även beställt studentinbjudningar som ska skickas med posten och troligtvis har vi valt vilken cateringfirma vi ska ha till studentbuffén. Så snart har vi rott detta iland. Nu har hon varit hos mig i tre veckor så då har vi fått lite gjort:)

Nä nu ska jag fortsätta njuta av mitt wifi i soffan och kolla på ett avsnitt av Greys anatomy....

Ha det gott! 

/Tessan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar