tisdag 14 mars 2017

Spricka i revbenen

Detta inlägget skrev jag den 12/2

När man inte har någon bil blir man lugnare. Du kan inte påverka tiden och du måste vänta på bussen acceptera busstider och då måste du vara lugn. Jag älskar det. Att inte kunna stressa. Jag behövde detta. verkligen. Jag var hos Jennie i Malmö sista helgen i januari och då tog jag tåget. Just den helgen renoverade man spåren mellan Hässleholm och Lund. I Hässleholm fick man byta till buss och sen i Lund var det tåg de sista minuterna innan Malmö. Resan tog nästan 4 timmar men det gick hur bra som helst. Så bra timing dessutom att under hela bussresan var det melodikrysset som jag kunde lösa. Hade naturligtvis hörlurar. Nere i Malmö gick vi en långrunda på lördagen och hamnade i centrum där jag köpte mig ett par trådlösa hörlurar och en kebabrulle innan vi gick hem igen. Vi slappade på soffan och kollade våra favoritserier och framåt kvällningen lagade vi god mat och sen fortsatte vi slappa. Så himla skönt.

Fullt upp på jobbet hela veckan med två personal sjuka och helgen efter var det dax att jobba lite hos Nina på Hilmas. Hon lämnade mig lite själv denna lördag men det gick jättebra. Hon hade ett erbjudande om räksemlor och vi sålde många såna trots ösregn ute hela dagen

På kvällen var det tjejkväll med Tina och Helena samt Helenas kompis Bessan. Emil var hemma på kvällen också ett tag. Kvällen slutade på Stars men jag var hemma innan stängning i alla fall. Alltid roligt att dansa lite:) bjuder på en bild av mina galna vänner:) 


Veckan som gick var också ganska tung på jobbet. Vi är många barn och när det är blött ute (denna gång i form av snö) blir det tungrott för oss. Barnen hittar inte sina vantar, de har blöta kläder, torkskåpen är fulla, föräldrar letar och det är allmän kaos i hallen. Det ska faktiskt bli skönt att slippa. Sen är det självklart jätteroligt att det kommer lite snö och att barnen ges möjlighet att uppleva riktigt vinterväder!

I tisdags var Hasse och jag ute och gick. Jag gjorde mig illa på jobbet för 2,5 vecka sen- ramlade och slog i revbenen så fick troligtvis en liten spricka i det. jag har haft jätteont och att skratta, nysa och hosta har varit hemskt. Jag har inte kunnat gå i rask takt och därmed blivit ganska stillasittande. Men nu gick vi i alla fall i 40 minuter och det var skönt att komma ut.

I onsdags bjöd jag Hasse på god fisk då han jobbade till 18 o Emil o Annie tränade. De tränat samtidigt på samma ställe så när vi ätit körde vi ut o hämtade dem.

I fredags slutade både Maja jag o mamma tidigt så då åkte vi tre till.Växjö för att kolla balklänning till Maja. Vi var på tre olika ställen men den affär som kändes mest rätt för Maja hette Drezza. En engagerad dam i en liten personlig butik. Hon valde mellan två klänningar o det var verkligen inget lätt val....

Nästan så man längtar till balen redan nu:)

Helgen som gått har jag inte haft någonting planerat. Jag kände mig ganska slut efter veckan och valde bort umgänge. På fredagkvällen åkte Emil till sin kompis på Hasslö så då var jag nere hos Hasse och bara låg i soffan. På lördagen var det melodikrysset och efter det åkte jag hem. Jag plockade lite och fick lite småsaker gjorda som hängt över mig ett tag. På em skulle Hasses familj grilla på kollan men jag valde att vara hemma och gick i stället en långrunda på en timme. Emil kom hem så vi hängde lite och frampå kvällen träffade jag Hasse på fox över en öl och sen kollade vi på mello innan jag gick hem och sov. Jag är trött och jag tror det beror på att solen inte synts till på evigheter.


I dag har jag varit hemma hela dagen. Jag har städat lite, bakat bröd, lagat mat, kollat på serier etc.
Så värdefullt med såna dagar. Nu känns batterierna laddade inför kommande vecka.

Ha det gott!

/Tessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar