tisdag 24 januari 2017

Går fint utan bil

Jag stiger upp 4.50 varje tisdag o jag är ingen morgonmänniska. Det är den enda nackdelen jag kan hitta med att inte ha en bil. Fast när tisdagen kommer o jag sitter där på bussen så känns det ändå okej:) 

Jag har ju Hasse också så jag hänger på honom ut för att göra diverse ärenden. Nu har jag sålt bilen o snart har jag inte ett enda banklån! Jäkligt skön tanke:)
Jag har ändrat om lite hemma o bla tagit bort min skrivbordshörna som jag aldrig satt vid ändå så nu ser det ut som att jag nyss flyttat in i vardagsrummet. Helt tomt. Behöver möbler o piff:) ska hitta en fåtölj o ett bord några lampor, massa inredningsdetaljer så är jag kanske ikapp, men det dröjer lite till- ska betala av hela lånet först. 

Jag är trött på kylan o vätan. Vi har för få torkskåp på jobbet vilket gör att vi inte kommit iväg till skogen på em. Man blir trött av att ha alla samlade på ett ställe, men nu ser det utsatt torka upp så denna veckan kör vi:) Troligtvis blir jag kvar på detta jobbet till den 17 mars. Så det är elva veckor kvar. 11 tisdagar....
Men också 11 tisdagar med roliga Friskopass. Idag ska vi spela spel som hår ut på att hitta 10-kompisar. 


Var fjärde måndag har jag fritidsgympan så det ska jag hinna med att ha två gånger till! 



Annars har jag ett fint o harmoniskt liv just nu. Förra veckan hade jag alla tre barnen hemma o några kvällsmöten på det så var jag ganska slut i fredags. 

Har bakat mycket till Emil o i veckan testade jag att göra glutenfria tortillas som ska hålla för köttfärs o vikningar utan att gå sönder! Jag lyckades! Så kul:)
Har även hittat ett recept på finfina frukostfrallor.

Har spenderat helgen med Hasse o Maja. Vi varsitt o grillade i solen som försvann så vi satt på ett något kyligt Saltö o grillade korv i lördags:) 

Vi hann också med att se två matcher av khk samt äta på restaurang o mysa:)

Maja har mest suttit i sitt rum o pluggat. Hon har också nedräkning- som hon kämpar på. 


Kommande helg ska jag troligen ner till Jennie i Malmö. Ska bli mysigt. Eftersom jag ska ta tåget åker jag nog inte förrän på lördag o är hemma o bara myser på fredag. 
Ha det gott! nu ska jag hoppa av bussen förvaret öppna på jobbet!

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar