söndag 2 juli 2017

Trevliga kvällar:)

Vi har varit hos en kollega till mig-  Anette vid två tillfällen. Hon bor i ett stort hus med havstomt på Sjuhalla. Sista maj var vi där med vårt arbetslag i F-1. Italiensk buffe och en söt god efterrätt och gott vin åt vi:)


På natten väckte Emil mig och han hade fått en allergisk reaktion. Som tur var fick jag tag på Julia som var vaken och kunde hjälpa oss till Akuten. Vi fick sitta på barn mitt i natten och dricka kaffe. 
Han fick allergitabletter och vi vet fortfarande inte orsaken till reaktionen. Kan varit ett duschtvål...


Jag har spelat mycket golf främst med Hasse men Pelle har varit med nån runda o så har jag spelat med mamma- vi har t o m tävlat och det gick väl inte skitbra men det var roligt! 




Den 5 juni fick jag reda på att jag fick tjänsten jag sökt som lärare i förskoleklass. Det innebär att jag går över på en ferietjänst. Så nästa läsår har jag lov men jag kommer jobba 45 timmar i veckan. Synd att det kommer nu när mina barn precis slutat ha lov men bättre sent än aldrig. Hasse jobbade natt så jag cyklade till Ninni o Pelle med detta vin för att fira!


Hasse och jag firade i stället på fredagen den 9 juni och då firade vi även att han gick på semester! Vi var på stumholmen och släpade med oss mat och grill och champagne- blåsigt men mysigt!




Dagen efter var det dags för fem-gänget att träffas hemma hos Tina:) Det var såå mysigt och vi kunde sitta ute länge på hennes mysiga baksida. Avslutade kvällen i vimlet på fox och stars o där mötte jag bla Maja och Julia. Har dock inga problem med att mina egna barn och jag är på samma ställe och jag tror inte de har så stora problem med att jag är där heller. Så ofta är jag ju inte ute:) 







Härliga sommarkvällar! 

Ha det gott! 

/Tessan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar