fredag 21 juli 2017

Golfvecka och Hasslöfestival

Helgen efter att vi kommit hem från Bornholm jobbade jag på Hilmas på lördagen och på söndagen inleddes Carlskronaveckan med en golftävling tvåmannascramble. Min första tävling på CGK tillsammans med Hasse. Vi kom tillsammans med Annika och Edwin så det kändes tryggt att känna de som gick med oss! Själva tävlingen gick kanske inte så jättebra men det var en rolig upplevelse. 

På kvällen träffade jag Helena och vi gick ner på Landbron för att lyssna på och hälsa på vår gamla klasskompis Victor som numera är amerikansk medborgare och han jobbar som basist. 




Här är en länk om honom.
http://nashvillethreesixty.com/2017/07/09/the-lowdown-on-nashvilles-coolest-bass-player/

På tisdagen spelade vi en tävling till - irish greensome - och det var supersvårt att spela på varandras boll så den tävlingen gick ännu värre. På kvällen firade vi Ninni på kollan och Maja, jag o Emil cyklade ut och hade en liten paus på vägen;) 



På onsdagen var det förberedelser inför Hasslöfestivalen. Jag lagade matlådor till Emil som han skulle ha på dagarna och vi packade etc. Maja skulle jobba och vara hemma med Jesper och på helgen skulle hon till Borgholm och lyssna på Håkan Hellström. 



På torsdagen hämtade Lina mig på morgonen och sen var jag kvar på ön till söndagseftermiddagen. Jag jobbade till kl 17 på torsdagen och på kvällen gick vi lite på festivalen jag, Jennie, Lina m fl. 


Några i vårt sällskap valde tuk-tuk framför att gå:) 



Jobbade hela fredagen också och då fick Nina komma in ett par timmar mitt på dagen och hjälpa mig. Efter jobbet var jag hemma hos Lina med la familia. 


Senare på kvällen träffade jag Helena, Emma och några tjejer innan vi såg Varg och Eva Dahlgren såg jag ihop med Annika Forss och hennes barndomsvänner, men när Miss Li gick upp på scen låg jag redan i sängen eftersom jag skulle upp på lördagen också. 



Lördagen var helt galen. Vi hade så vansinnigt mycket att göra! Helt sjukt- allt tog slut. På kvällen var jag hemma hos Lina och när de skulle gå upp på festivalen hängde jag på Martina o Lotta på en fest. Vi gick upp vid halv tio för att se Per Gessle som var helt galet bra! Vilken spellista han hade! En fin blandning av hans egna låtar, Roxettes o Gyllene tider. 




Fördelarna med att jobba på Hilmas hela dagarna var förutom att man hade något att göra även att Emil o hans kompisar satt därnere hela dagarna så jag hade lite koll på dem. 


På söndagen packade jag ihop mig och Hasse hämtade både Emil och mig efter lunch. Sen var jag i soffläge resten av dagen i princip. 

Tack alla inblandade för en trevlig festivalhelg! 

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar