lördag 8 december 2012

Frosseri

I fredags efter jobbet vid två gick jag min promenad hem och hämtade bilen som fått på vinterdäcken! Tack till min älskling för att de kom på i dag när du var ledig! Jag gick hem och hämtade bilen och därefter åkte jag till amiralen för att göra lite ärenden. Vi lagade fläskfilé med ugnsrostade grönsaker och potatisklyftor på kvällen och jag var trött som vanligt men lite yatzy spelade vi innan jag gick och lade mig kl 21:)

I dag sov jag längre än planerat. Det vräkte ner snö och jag skulle på fotojobb. Perfekt väder för julkortsfotografering men det var lite oro i mig innan jag konstaterade att småvägarna utanför byn var plogade och framkomliga. Jag körde inom moster på en snabb kopp kaffe på vägen hem och sen var det bara att sätta sig med sonen och hans matteläxa. Den var inte svår men den tog tid!

Jag körde Maja till träning och Annie till kalas. Däremellan skottade jag uppfarten och fortsatte räkna matte. Jag körde in Julia till Hasse när han slutade jobba för de skulle gå på kalas i stan. Jag hoppade över det för jag skulle hämta Annie på sitt kalas kl 18.

När jag kom hem gjorde jag mjuk kola i micropluskannan! Hur enkelt som helst. Efter ett par minuter hällde jag upp den för att stelna i silikonformar och sen var det bara att trycka ut de oerhört onyttiga men oerhört goda kola bitarna...Mmmmm....

I kväll har det varit frosseri på hög nivå! Iskall julmust, kola, smörgåstårta (från kalaset Hasse var på), chips, dip, ostbollar, popcorn.......så mycket bättre........japp nu är man ganska mätt.

Det ska bli -10 i morgon bitti men jag fundera ändå på en fm-promenad. I morgon jobbar sambon heela dan igen:(

Nu ska jag krypa ner...Maja är på Hästö och ska sova där, Kevin är på fest i byn så han kommer i natt men annars är alla hemma!

/Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar